Deneuve verzorgde de inhoudelijke programmering van de serie symposia Kom je ook? in opdracht van Mediamatic.
Het kunst- en cultuurlandschap is aan het veranderen. De klassieke manieren van cultuurconsumptie maken plaats voor nieuwe manieren van werken. Vooral de ontwikkelingen op het gebied van nieuwe media maken het mogelijk om het publiek van de 21e eeuw op een andere manier te benaderen. Het wordt mogelijk om je publiek uit te dagen, te laten participeren en ze alles te laten delen met hun online community. Bij KJO passen we deze innovaties zelf toe om hiermee anderen te inspireren in nieuwe manieren van werken. Verwacht geen standaard line-up van sprekers maar een interactief programma waaraan je op verschillende manieren kan participeren.
Het symposium KJO biedt vier keer per jaar een dagprogramma met een thema dat aansluit op de laatste ontwikkelingen en trends in de culturele sector waarbij sprekers uit binnen- en buitenland voorbeelden uit de praktijk geven. We bieden geen theoretische lezingen maar geven concrete voorbeelden van innovatie en de implementatie van nieuwe technieken in bestaande situaties. Ook zijn er workshops, interactieve installaties en een borrel. Voor voorbeelden van eerdere edities kun je hier bekijken.
Het netwerk van KJO blijft groeien, met elke editie (en we zitten inmiddels op de negende) neemt het aantal leden toe. Online en offline, op de site en bij de symposia. Sinds januari 2011 heeft KJO haar eigen website, tot die tijd was KJO onderdeel van het Mediamatic netwerk. Het netwerk bestaat uit beslissers, programmeurs, curatoren, conservatoren, educatoren en algemeen geïnteresseerden in de kunst-, cultuur- en erfgoedinstellingen.
Stichting DOEN werkt samen met KJO met de DOEN Pitch. Vooraf aan het symposium kunnen culturele instellingen en professionals hun ideeën voor innovatie inzenden. Hier worden vijf inzendingen uit geselecteerd die de mogelijkheid krijgen hun idee te pitchen tijdens het symposium. Het publiek en een jury kiezen twee winnaars die vervolgens met een clinic begeleiding krijgen in het uitwerken van hun idee en zo de kans op financiering vergroten. Meedoen aan de DOEN Pitch kan via www.komjeook.org/doenpitch
Het symposium en alle omringende activiteiten worden georganiseerd door Mediamatic en Deneuve Cultural Projects. Onze partners zijn de Mondriaan Stichting, Stichting DOEN, Fonds Podiumkunsten en Fonds voor Cultuurparticipatie.
Jeldau Kwikkel van Paradiso maakt tijdens Kom je ook? promotie voor Photo Expo
Sprekers
NIELS AALBERTS, TOM’ARTVARK’JASPERS, FRANS VAN DER AVERT, RACHIDA AZOUGH, EDWIN VAN BALKEN, SARA BARRON, SHELLEY BERNSTEIN, PIM BETIST, BLAXTAR, MATTHIJS BOUW, ARNOLD VAN BRUGGEN, MASCHA BUITING, LEON CAREN, ROY CREMERS, DADARA, ANTON DAMEN, JASON DAPONTE, DICK VAN DIJK, STICHTING DOEN, JARING DURST BRITT, MIKE ELLIS, ARNICA ELSENDOORN, RENÉ VAN ENGELENBURG, HERMAN VAN GESSEL, PIETER-MATTHIJS GIJSBERS, JOOST HEIJTHUIJSEN, ERIC HOLTERHUES, ROB HORNSTRA, MICHIEL HUIJSMAN, WYPKE JANNETTE WALEN, PETRA KATZENSTEIN, PAUL KELLER, ANNEKE VAN DE KIEFT, SIMONA KICUROVSKA, PIM VAN KLINK, RIEMER KNOOP, MEIKE LE COULTRE, CHRIS LEE, LEILA LIBERGE,THOMAS VAN MAAREN, GILLIAN MOORE, BERT MULDER, NALDEN, FRANS NAUTA, CHRIS O’SHEA,WOUTER OSTERHOLT EN ELKE UITENTUIS, ABNER PREIS, NANCY PROCTOR, RENO RAAIJMAKERS,KARLIJN RIBBERS, JIM RICHARDSON, MATTHIAS RICK, DICK RIJKEN, FRANKIE ROBERTO, FIONA ROMEO, TIJS ROTMANS, MARGRIET SCHAVEMAKER, TIJMEN SCHEP, KATHRYN SCHULZ, LARA SCHWARZ, EMINA SENDIJAREVIC, MARTIJN VAN SEVENTER, NINA SIMON, BJORN STENVERS,WIJNAND STOMP, SUZANNE STUIFBERGEN, DUNCAN STUTTERHEIM, LIDEWIJ VAN VALKENHOEF, WILLEM VELTHOVEN, JULIUS VERMEULEN, JASPER VISSER, RENATE ZENTSCHNIG, FLOOR ZIEGLER